Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини
   
      Ukr.
Eng.
 
gbdmm
   
               
Пошук на сайті
ПОСИЛАННЯ
//vk.com/gbdmm
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Випуск 86

РОЗРОБКА УНІВЕРСАЛЬНОГО ДИНАМІЧНО-ІНЕРЦІЙНОГО ДЕМПФЕРА ПОДВІЙНОГО ПРИЗНА-ЧЕННЯ ДЛЯ ГАСІННЯ НИЗЬКО- ТА ВИСОКОЧАСТОТНИХ КОЛИВАНЬ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

Юрій Човнюк, Михайло Діктерук, Світлана Комоцька, Євген Похиленко, Іван Химич / Yuriy Chovnyuk, Mykhaylo Dykteruk, Svetlana Komotskaya, Evgenij Pohelenko, Ivan Hemich

РОЗРОБКА УНІВЕРСАЛЬНОГО ДИНАМІЧНО-ІНЕРЦІЙНОГО ДЕМПФЕРА ПОДВІЙНОГО ПРИЗНА-ЧЕННЯ ДЛЯ ГАСІННЯ НИЗЬКО- ТА ВИСОКОЧАСТОТНИХ КОЛИВАНЬ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ / DEVELOPMENT OF UNIVERSAL DYNAMIC INERTIA DAMPER OF DOUBLE DUTY FOR EXTINGUISHING OF LOW- AND HIGH-FREQUENCY VIBRATIONS OF TRANSPORT VEHICLES

ЗАВАНТАЖИТИ / DOWNLOAD

АНОТАЦІЯ. Розглянуте обладнання транспортних засобів у вигляді просторової системи приводів із паралельними кінематичними зв’язками, оснащене пристроями для гасіння високочастотних коливань виконавчого органа (інерційна складова універсального демпфера). Врахований вплив низькочастотних коливань машини при її русі вздовж нерівностей. Задля забезпечення стійкості положення машини й підвищення безпеки її експлуатації застосований динамічний гасник вказаних коливань (динамічна складова універсального демпфера). Такий демпфер здатний одночасно гасити й власні коливання підресореної частини шарнірно-зчленованого транспортного засобу.

АННОТАЦИЯ. Рассмотрено оборудование транспортных средств в виде пространственной системы приводов с параллельными кинематическими связями, оснащенное приборами для гашения высокочастотных колебаний исполнительного органа (инерционная составляющая универсального демпфера).Учтено влияние низкочастотных колебаний машины при ее движении вдоль неровностей. Для обеспечения стойкости положения машины и повышения безопасности ее эксплуатации применен динамический гаситель указанных колебаний (динамическая составляющая универсального демпфера). Такой демпфер способен одновременно гасить и собственные колебания подрессоренной части шарнирно-сочлененного транспортного стедства.

ABSTRACT. Purpose. The purpose of work consists in justification of a method of the analysis of transients and nonlinear wave formations in extended mountain transport cars. One may use  the numerical and analytical approaches in ground research together with a method of phase portraits (classical and highest orders. This approach allows to establish the main kinematic characteristics of objects of research, types of oscillating motions and wave formations which arise at them during start-up/braking of mountain transport cars. Methodology/approach. Researches in this work are of analytical character. Findings. The model used in this article is longitudional deformable elastic core connected with basis by dry, viscous and nonlinear-viscous friction. The method of phase portraits (classical and of the highest orders) established the main features of movement of similar mechanical systems. Research limitations/implicеtions. Results of this work can be used further for specification and improvement of existing engineering methods of calculation and the analysis of transients and nonlinear wave formations at extended mountain transport cars as at stages of their design or designing, and in modes of real operation. Originality/value. The work has scientific and practical interest.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Подригало М.А. Обеспечение управляемости и устойчивости автомобилей при установившемся движении / М.А. Подригало, Д.М. Клещ, В.И. Гацько // Вестник ХНАДУ, 2013. – Вып.60. – С. 42-48.
  2. Петренко А.М. Устойчивость специальных транспортных средств / А.М. Петренко.-М.: МАДИ, 2013-41 с.
  3. Аксенов П.В. Многоосные автомобили / П.В. Аксенов.-М.: Машиностроение, 1989. – 280 с.
  4. Умняшкин В.А. Теория автомобиля / В.А. Умняшкин, Н.М. Филькин, Р.С. Музафаров.- Ижевск: Изд-во ИжГТУ, 2006. – 272 с.
  5. Фалькевич Б.С. Теория автомобиля / Б.С. Фалькевич. - М.: Машгиз, 1963. – 240 с.
  6. Шарипов В.М. Проектирование ходовых систем тракторов / В.М. Шарипов, Л.А. Дмитриева, А.И. Сергеев, А.С. Шевелев, Ю.С. Щетинин. – М.: МГТУ «МАМИ», 2006. – 82 с.
  7. Говорущенко Н.Я. Системотехника транспорта (на примере автомобильного транспорта) / Н.Я. Говорущенко, А.Н. Туренко. - Харьков: РИО ХГАДТУ, 1999. – 468 с.
  8. Глазунов В.А. Пространственные механизмы параллельной структуры / В.А. Глазунов, А.Ш. Колискор, А.Ф. Крайнев. - М.: Наука, 1991. – 95 с.
  9. Воробьев Е.И. Пространственные шарнирные механизмы / Е.И. Воробьев, Ф.М. Диментберг – М.: Наука, 1991. – 264 с.
  10. Спыну Г.А. Робототехника / Г.А. Спыну, В.Е. Юмашев. – Житомир: ЖДТУ, 2007.-332 с.
  11. Рыбак Л.А. Эффективные методы решения задач кинематики и динамики робота-станка параллельной структуры / Л.А. Рыбак, В.В. Ержуков, А.В. Чичварин. – М.: Физматлит, 2011. – 148 с.
  12. Кузнєцов Ю.М. Компоновки верстатів з механізмами паралельної структури / Ю.М. Кузнєцов, Д.О. Дмитрієв, Г.Ю. Діневич. – Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2009. – 456 с.
  13. Струтинський В.Б. Математичне моделювання стохастичних процесів у системах приводів / В.Б. Струтинський, О.В. Колот. – Краматорськ: ЗАТ ”Тираж-51”, 2005. – 530 с.
  14. Новіков М. Розробка верстата-гексапода з шести координатною системою ЧПК і результативного дослідницького застосування / М. Новіков, В. Струтинський, А. Кириченко // Машинознавство. – Львів: Тз ОВ ”КІНПАТРІ ЛТД”, 2011.-№5-6 (167-168). – С. 3-10.
  15. Лойцянский Л.Г. Курс теоретической механики: В 2-х томах. Т II. Динамика / Л.Г. Лойцянский, А.И. Лурье – М: Наука, 1983. – 640 с.
  16. Ландау Л.Д. Гидромеханика / Л.Д. Ландау, М.Е. Лифшиц. – М.: Наука, 1990. – 720 с.

REFERENCES

  1. Podrigalo M.A., Kleshh D.M., Gac'ko V.I., 2013. Obespechenie upravljaemosti i ustojchivosti avtomobilej pri ustanovivshemsja dvizhenii [Providing controllability and stability of the car at a steady movement]. Vestnik HNADU, Vol. 60, 42-48. - (in Russian)
  2. Petrenko A.M., 2013. Ustojchivost' speci-al'nyh transportnyh sredstv [Stability of special vehicles]. Moscow, MADI, 41. - (in Russian)
  3. Aksenov P.V., 1989. Mnogoosnye avtomobili [Multiaxial vehicles]. Moscow, Mashinostroenie Publ., 280. - (in Russian)
  4. Umnjashkin V.A., Fil'kin N.M., Muzafarov R.S., 2006. Teorija avtomobilja [The theory of car]. Izhevsk, IzhGTU Publ., 272. - (in Russian)
  5. Fal'kevich B.S., 1963. Teorija avtomobilja [The theory of car]. Moscow, Mashgiz Publ., 240. - (in Russian)
  6. Sharipov V.M., Dmitrieva L.A., Sergeev A.I., Shevelev A.S., Shhetinin Ju.S., 2006. Proektirovanie hodovyh sistem traktorov [Design of running systems of tractors]. Moscow, MGTU, «MAMI», 82. - (in Russian)
  7. Govorushhenko N.Ja., Turenko A.N., 1999. Sistemotehnika transporta (na primere avtomobil'nogo transporta) [System engineering of transport (for example, road transport)]. Kharkov, RIO HGADTU, 468. - (in Russian)
  8. Glazunov V.A., Koliskor A.Sh., Krajnev A.F., 1991. Prostranstvennye mehanizmy parallel'noj struktury [Spatial mechanisms of parallel structure]. Moscow, Nauka, 95. - (in Russian)
  9. Vorob'ev E.I., Dimentberg F.M., 1991. Prostranstvennye sharnirnye mehanizmy [Spatial hinge mechanisms]. Moscow, Nauka Publ., 264. - (in Russian)
  10. Spynu G.A., Jumashev V.E., 2007. Robototehnika [Robotics]. Zhitomir, ZhDTU, 332. - (in Russian)
  11. Rybak L.A., Erzhukov V.V., Chichvarin A.V., 2011. Jeffektivnye metody reshenija zadach kinematiki i dinamiki robota-stanka parallel'noj struktury [Efficient methods for solving problems of kinematics and dynamics of the robot-machine parallel structure]. Moscow, Fizmatlit, 148. - (in Russian)
  12. Kuznєcov Ju.M., Dmitrієv D.O., Dіnevich G.Ju., 2009. Komponovki verstatіv z mehanіzmami paralel'noї strukturi [Layout verstatіv s mehanіzmami paralelnoї structuring]. Herson, 456. - (in Russian)
  13. Strutins'kij V.B., Kolot O.V., 2005. Matematichne modeljuvannja stohastichnih procesіv u sistemah privodіv [Mathematical modeling of stochastic processes drive systems]. Kramators'k, ZAT ”Tirazh, 51-530. - (in Russian)
  14. Novіkov M., Strutins'kij V., Kirichenko A., 2011. Rozrobka verstata-geksapoda z shesti koordinatnoju sistemoju ChPK і rezul'tativnogo doslіdnic'kogo zastosuvannja [Development of machine-heksapoda six CNC coordinate system and the effective use of research]. Mashinoznavstvo, L'vіv, Tz OV ”KІNPATRІ LTD”, No. 5-6 (167-168). 3-10 - (in Russian)
  15. Lojcjanskij L.G., Lur'e A.I., 1983. Kurs teoreticheskoj mehaniki: V 2-h tomah. T II. Dinamika. Moscow, Nauka Publ., 640. - (in Russian)
  16. Landau L.D., Lifshits M.E., 1990. Gidromehanika [Hydromechanics]. Moscow, Nauka Publ., 720. - (in Russian)
Категорія: Випуск 86 | Додав: Wormgear (03.03.2017)
Переглядів: 328 | Теги: характеристики демпфера, безпека, демпфер, куля, в’язка рідина, обладнання, стійкість положення, транспортний засіб, нерівності, частота коливань | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]